06 d’octubre, 2008

Operació neteja!!! (sensor brut)

Avuí hem fet neteja en el sensor de la càmera de la nostra companya Olga Malvet. El divendres després de la xerrada em va preguntar a que podria ser degut les taques que li varen sortir a totes les fotos de la sortida de Santa Quitèria, i li vaig dir que gairbé amb el 100% de probabilitats podríen ser degudes al sensor brut. Avuí hem quedat a casa meva i hem netejat el sensor de la seva càmera. Jo fa 2 anys vaig començar a adquirir com a costum fer neteja del sensor de la meva Fuji un cop al mes aproximadament, i el resultat es bo.

Com podeu saber si el vostre sensor està brut: feu na foto al cel amb el diafragma amb el número F més alt possible (F16-F22....) i després la mireu pel ordinador. Es aconsellable que només sorti cel, i la feu amb enfoc manual (si la foto surt desenfocada o no es lo de menys). Si al mirar la foto surten taques......vol dir que tenir el sensor brut. A les càmeres que tenen autoneteja del sensor aixó no passa o passa menys sovint, però a les altres doncs es irremediable.

Per netejar el sensor i han varies opcions:

- Portar la càmera al servei técnic per que ho facin ells: aixó suposa tems i diners, a l'Olga li varen dir que estaría 3 mesos sense càmera amb un cost de 70 euros. Es increible!!!!

- Comprar productes específics a les tendes especialitzades per netejar sensors: hi han aspiradors, bastonets especials, líquid especial, tot tan especial que el preu també es especial. Molt car!!!

- O be seguir les pases que es descriuen a la següent web ( cliquejar aquí ). A mi em va molt bé, i els materials son barats i efectius. Al final tot el procès es rutinari.

NO OBSTANT CADASCÚ OBRARÀ SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT I LLIBERTAT.



Us poso una foto del sensor de la càmera de l'Olga abans de fer la neteja, encerclant les motes de pols:



I després de la neteja es veu així: les motes que es veuen son tan inapreciables, que a diafragmes mes corrents (f5,6 a f8) no s'aprecien gens.




Espero us sigui d'ajuda aquesta aportació.

4 comentaris:

Montse ha dit...

Molt interessant Juanjo, però em sembla que tardaré bastant a fer aquest procés amb la meva super càmara nova !!
Tot just estic aprenent les funcions més bàsiques ... es a dir, ON, AUTO i disparar, jejeje

Juanjo ha dit...

Montse, en principi la teva nova Olympus te un sistema de neteja del sensor per ultasons que va fenomenal, o sigui, que aquest problema no el tindràs tan fàcilment.

A veure si veiem aviat fotos amb l'Olympus!!!

Marta ha dit...

Juanjo, em sembla que jo sóc la culpable de què la Olga et portés la càmara per a fer la neteja...

La setmana passada quan em va trucar i em va explicar el problema, li vaig dir que parlés amb tu el dia de la xerrada al CC.Can Bassa, ja que amb aquest tema sé que ets molt cuidadós i meticulós, i de ben segur que la podries orientar o ajudar.

Me n´alegro que el resultat hagi estat positiu i l´hagis pogut ajudar.

També està bé donar aquesta informació per a tots aquells que estiguin interessats en probar-ho.

Marta

agus ha dit...

Yo aunque mi olympus no tiene tantos problemas de vez en cuando tambien le lavo la cara.